Jan funguje naše Dopravní info na facebooku

Děkujeme Vám ještě jednou za projevenou přízeň v po-době deseti tisíc fanoušků. Již od roku 2012 se snažíme podávat dopravní info z dálnice D8 a nava-zujících či blízkých komunikací. Věříme, že Vám naše informace pomáhají při Vašich cestách a že se třeba u našich příspěvků i nenudíte :-)  Tímto se Vám dostává se Vám do rukou popis facebookové stránky Dálnice D8 a okolí.

Čas od času se nás někteří fanoušci snaží kárat za to, že zveřejňujeme zajímavosti, humor s dopravní tématikou nebo že se na jejich styl až moc věnujeme tématu mlhovek, záchranných uliček a podobně. Věřte mi, že všechno toto má svůj účel, protože někteří řidiči jsou hrozní popletové, zapomínači, někteří mají vše takzvaně "na háku", jiní zas svojí bezohlednou jízdou ohrožují ostatní. Je důležité na tyto skutečnosti i nadále upozorňovat, protože občas někomu po několikerém přečtení tzv. blikne a přehodnotí svůj postoj ke svému stylu jízdy. Ale to jsou většinou vyjímky, ale stávají se. Někteří z Vás to označují za "bonzování". Věřte mi, že bonzování vypadá jinak - natočené přestupky oznámené na policii, bezprostřední telefonáty s udáním na linku 158 a podobně. Toto není náš styl. Bohatě stačí, když se " pachatel" nějakého vážnějšího přestupku v pří-spěvku pozná a aspoň se zamyslí. Chyby, přestupky a občas nějakou tu blbost děláme všichni !!! Ať už s úmy-slem nebo nevědomky.

Občas se někdo pozastaví nad našimi příspěvky s hu-morem či zajímavostmi. I toto má svůj smysl, ať už jako odlehčení od "nabitého" dne nebo jako určitá forma propagace stránky pomocí Vašeho sdílení. Snažíme se tyto příspěvky zveřejňovat vždy jen v době dopravního útlumu (po večerech či o víkendech). A budeme v tom určitě pokračovat. Schválně si všimněte kolik lajků nebo komentářů mívá příspěvek s dopravním infem. Většinou nula, tedy pokud se někoho přímo netýká. Za to příspěvky se zajímavostmi, dopravní osvětou či humorem bývá lajkován a komentován hojně. To samozřejmě znamená, že ty to příspěvky fanoušky zajímají a mají zde za ty léta své místo.

Hodně nám vadí, když se zde fanoušci v častých komentářích hádají a nadávají si. Určitě je přínosné, když se k dané věci vyjádří co nejvíc řidičů - ať už osobních či nákladních vozidel. Ale prosím ve vší slušnosti. Vždy si musíme uvědomit, kdo jaký typ vozidla řídí a co vše to za provozu obnáší - rychlost, manipulovatelnost, přepravovaný náklad ... plus stav vozovky a dopravy, aktuální počasí ...

V roce 2004 vstoupila ČR do EU, v roce 2007 pak do tzv. Schengenského prostoru a před rokem byla komplet zprovozněna D8 v celé délce. Zároveň letos začaly na D8 opravy vozovky před Prahou (a budou pokračovat se zimními přestávkami až do konce roku 2019), v Praze se hodně uzavíralo a bude i nadále uzavírat (namátkou rekonstrukce Zenklovy ulice v Praze 8 v roce 2018) ... to vše jsou skutečnosti, které mají zásadní vliv na dopravu po dálnici D8. Připočtěme si k tomu chybějící pražský okruh, který by měl protínat D8 mezi Březiněvsí a Zdiby. Tedy na jedné straně velmi silná tranzitní nákladní doprava, která navíc trpí tím, že se k ní naše informace nedostanou i absolutně kritickým nedostatkem parkovacích ploch pro náklaďáky a na druhé straně zahlcení příjezdů do Prahy - Cínovecká, Liberecká, Kbelská, Zdiby, Dolní Chabry, Březiněves ...

Možná už víte proč skoro každý všední den stojíte ráno v kolonách od Kbelské do centra. Přitom ještě před 3-4 lety začínaly kolony až před Mostem Barikádníků ! Ale ani v dohledné době určitě nebude líp. Nejfrek-ventovanější úsek D8 - mezi sjezdy Březiněves a Zdiby se často ucpe díky "umění" některých řidičů a jakékoli omezení do jednoho pruhu mezi Prahou a exitem Roudnice nad Labem (v obou směrech) je vždy ve špi-čce příčinou vznikajících kolon.

Z tohoto důvodu se náš tým rozrostl o nové lidi, kterým tímto též děkuji za jejich přínos a neúnavnou snahu.

Ano, asi před třemi lety jsme rozšířili naše zpravodajství i na německou dálnici A17 a zvětšili jsme akční rádius dopravních informací v okolí D8. Důvod byl prostý - zájem fanoušků a příval jejich informací a zpráv (zprávy od našich fanoušků či jejich příspěvky tvoří 30% náplň našich informací - jak většina z nich časem pochopila, bez jejich zpráv to prostě nejde a my jim za to děkujeme). Musíme si uvědomit, že zprávy z okolí D8 mají svůj smysl. Většina fanoušků zde totiž bydlí a tedy denně po těchto okreskách a přes tyto města míří na dálnici. K čemu by pak bylo takové info, kdyby sjeli třeba na exitu Nová Ves a tam po pěti kilometrech zjistili, že se domů do Mělníka tudy nedostanou, protože nějakej "Vojta" tam nedal přednost po hlavní silnici jedoucímu kamionu, který se tam kvůli tomu převrátil a zablokoval silnici? A to platí i pro okresní silnice. Pokud nám to někdy neujede, zveřejňujeme opravdu jen "události" na hlavních silnicích v obcích a městech. Nehody za humny, u hřiště, na sídlišti mezi paneláky nás nechávají v klidu.

Občas někdo zmíní grafickou stránku věci. Ke grafickým ikonkám jsme se propracovali až časem. Nechtěli jsme aby naše info bylo až moc strohé, jak můžete vidět třeba zde a zároveň jsme vycházeli z poz-natku, že text, pokud nezveřejňujete jen textové zprávy, mezi ostatními příspěvky zapadá. Zároveň jsme nechtěli aby naše zprávy vypadaly třeba takto, ale aby přitom už z prvního pohledu bylo jasné o jakou událost se jedná, respektive aby dotyčný, pro kterého je informace primárně určena, ihned poznal, jestli má či nemá text nad ikonkou číst. Pokud tedy jedu trasu třeba UL -> DD, všímám si jen ikonek kde se toto objevuje (nehoda) a pokud mám čas i podmínky, tak i jiných ikonek (porouchané vozidlo, kolona, požár vozidla ...). Pokud jedu třeba z Libochovic, zajímá mě především ikonka "okolí D8", pokud se pohybuju po Ústí nad Labem, zajímá mě především ikonka " Ústí nad Labem" atd. Podobu ikonek vždy časem měníme, jak z důvodu úspory místa, tak z důvodu dvojjazyčnosti, protože se možná (budete se divit, ale máme cca 250 německých fanoušků ze Saska) i ročního období. 

 

Občas někdo zmíní grafickou stránku věci. Ke gra-fickým ikonkám jsme se propracovali až časem. Nechtěli jsme aby naše info bylo až moc strohé, jak můžete vidět třeba zde a zároveň jsme vycházeli z poz-natku, že text, pokud nezveřejňujete jen textové zprávy, mezi ostatními příspěvky zapadá. Zároveň jsme nechtěli aby naše zprávy vypadaly třeba takto, ale aby přitom už z prvního pohledu bylo jasné o jakou událost se jedná, respektive aby dotyčný, pro kterého je informace primárně určena, ihned poznal, jestli má či nemá text nad ikonkou číst. Pokud tedy jedu trasu třeba UL -> DD, všímám si jen ikonek kde se toto objevuje (nehoda) a pokud mám čas i podmínky, tak i jiných ikonek (porouchané vozidlo, kolona, požár vozidla ...). Pokud jedu třeba z Libochovic, zajímá mě především ikonka "okolí D8", pokud se pohybuju po Ústí nad Labem, zajímá mě především ikonka " Ústí nad Labem" atd. Podobu ikonek vždy časem měníme, jak z důvodu úspory místa, tak z důvodu dvojjazyčnosti (budete se divit, ale máme cca 250 německých fanoušků ze Saska) i ročního období.

Spolupracujeme jednak s pracovníky záchranných složek, tak i s týmy pracovníků ŘSD, kteří pokud to tak můžu napsat, denně nasazují na dálnici své životy, při snaze udržet jí průjezdnou bez větších komplikací, sbírají odpadky a lahve plné moči, kteří někteří jedinci prostě vyhodí za jízdy z okna a pod.  A někteří z Vás čas od času na jejich adresu i tak píšou "hanlivé" komentáře. Prosím tyto fanoušky, aby než něco "chytrého" napíší, nejdřív použili hlavu a zamysleli se nad tím co chtějí napsat. Je třeba si uvědomit, že například šofér sypače není ten, kdo stanovoval normy a časové limity pro údržbu dálnic a silnic, a není ani ten, kdo rozhodnul o tom, jak často se budou uzavírat třeba tunely, nebo kde se bude zrovna opravovat silnice. Stejně tak záchranáři, hasiči, policie - Ti jsou zde také pro nás všechny, nikdo z nich nebyl na tuto pozici určen nebo dosazen, pro každého jednoho z nich je jejich práce posláním i koníčkem zároveň a kvůli naší mnohé blbosti riskují své životy a čím jím oplácíme my? Otevíráme si na ně "ústa", když nás přistihnou při nějakém prohřešku, nadáváme jim, že nám shořelo auto než oni se uráčili přijet, že nám umřel spolujezdec při nehodě, protože k nám nedorazili včas. Pamatujte si, že vždy, když je někde nějaká událost, je třeba na komunikacích s více pruhy vytvářet takzvané záchranné uličky - nikdy nevíte, jaká složka IZS zrovna bude potřebovat projet. A nejde jen o tyto složky, přes kolonu se musí dostat i třeba tzv. erzeta, která spěchá s pa-cientem do nemocnice, vozidla s označením převozu krve a podobně. Každá ulička dokáže zachránit život. Nebuďte prosím k jejich tvoření lhostejní.

A právě pohyb údržby, odstavená, špatně nebo vůbec neoznačená vozidla i nebezpečné chování některých řidičů jsou mnohdy příčinou dopravních nehod, které občas bývají fatální. Snažíme se proto o nich co nejvíce psát, aby Ti, kdo mají před nebo během jízdy bezpečný přístup k naší stránce, byli vždy včas varováni. Kolikrát jste již na naší stránce četli příspěvek a "zbořené" světelné šipce, o magorovi, který bez vesty a řádného označení mění kolo u kamionu směrem do silnice. Ano, snad tisíckrát a přesto je to málo - zbořené šipky, usmrcený řidič kamionu s defektem ... Tak se prosím nedivte.

Jsme již poměrně velký tým zpravodajů, který se snaží co nejpřesněji informovat, samozřejmě v rámci našich skromných možností, o aktuálním dění v dopravě. Máme každý své chyby, o tom žádná, ale cvičíme se jak jen to jde, opravujeme si navzájem chyby, překlepy, doplňujeme si informace ... a to všechno jen proto, že nás to baví. Naše činnost nepodléhá žádné odměně, veškerá technika, kterou používáme a datové přenosy jsou jen a pouze v naší režii. Naší jedinou odměnou jsou jen Vaše lajky a komentáře a je jen na každém z Vás, jak si sami pro sebe naší činnost ohodnotíte. Každopádně Vás chci ujistit, že v naší činnosti budeme i nadále pokračovat. A kdo ví, třeba se nám i časem podaří sehnat nějaké slušné sponzory, kteří by nám pomohli s vybavením kvalitnějším záznamovým zařízením, datovými přenosy, on-line kamerami na nevykrytých úsecích dálnice nebo samotnou propagací naší stránky.

Právě jste si přečetli odhalující popis toho co a jak děláme. A právě kvůli všem výše zmíněným skutečnostem, jsme od půlky listopadu zavedli službu SMS INFO D8. A to hned z několika důvodů. Tím prvním je samozřejmě bezpečnost. Všichni víme, jak nebezpečné je používání mobilních telefonů řidiči během jízdy. Snažíme se díky SMS omezit používání této techniky během jízdy na minimum. Druhým důvodem je samozřejmě pokrytí D8 a okolí kvalitním LTE signálem, kdežto SMS Vás zastihne prakticky kdekoli. Třetím důvodem je množství zveřejňovaných zpráv - ne každého zajímají nehody či jiné události v okolí dálnice nebo třeba zajímavosti a ne každý má vhodný datový tarif (s ohledem na grafické ikonky u většiny našich příspěvků). V esemesce Vám od nás přijde pouze text, žádná grafika. A čtvrtým důvodem je pocit některých fanoušků, že naše info je "přeplácané". Toto jsou hlavní důvody, proč si zřídit SMS INFO D8. Naše služba totiž nabízí jen ty NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ZPRÁVY, KTERÉ PŘÍMO OVLIVŇUJÍ PROVOZ NA D8 + A17 A PŘILEHLÝCH OKOLNÍCH TAZÍCH S PŘEDPOKLÁDANÝM ZDR-ŽENÍM NAD 20 MINUT a s časovým omezením mezi 6.00 a 20.00 každý den. Což v praxi může znamenat, že Vám klidně nemusí 14 dní přijít jediná SMS (protože se nic tak strašného nestalo) a naopak Vám jich může přijít třeba i pět denně. Vše opravdu záleží na dopravní situaci. Takže doporučujeme se podívat sem >>> a zvážit, zda si službu neobjednat. Najdete zde přesný popis služby.

Děkujeme Vám za pozornost a čas věnovaný těmto řádkům.

Alb Albrecht I 2017

 
Dostáváme od Vás denně hodně zpráv :-)
Příklady dopravních informací z jiných stránek ...
 
Zároveň Vás chceme informovat, že jsme spustili podpůrnou facebookovou stránku pro doménu de8.cz
TURISTIKA V OKOLÍ DÁLNICE D8 >>>

kde pro Vás začínáme zveřejňovat tipy na výlety v okolí dálnice D8, tak se nezapomeňte přijít podívat :-)