Mauerschin
zaniklá samota
487 m

Ruiny bývalé samoty (s restaurací?) zhruba v půlce cesty mezi Zubrnicemi či Knínicemi a Bukovou horou. Až do roku 2006 tudy nevedla žádná značená turistická cesta. Tu vyznačili až studenti ústecké univerzity (JEP) ve spolupráci s Městským archivem v Ústí n.L., jako jedenáctikilometrovou naučnou stezku „Zaniklé obce“ vedoucí ze Zubrnic na Bukovou horu a pak dolů do Malého Března. Bohužel například v místě jejího začátku v Zubrnicích se stále ztrácely ukazatele z rozcestníku (ani dnes v roce 2019 tam nejsou) a tak je třeba vyrazit ze Zubrnic po červené a hned za vsí, v místě kde červená značka uhýbá vlevo, se dát mírně vpravo  a po necelém kilometru stoupání (a převýšení cca 140 metrů) dorazit k bývalé samotě, kde se zprava připojuje i neznačená cesta z Knínic, odkud je to sem ze severního okraje obce zhruba 1,7 km jen s malým převýšením. Při cestě je vhodné u sebe mít chytrý telefon s GPS a nainstalovanou aplikací mapy.cz, pak nezabloudíte ani kdybyste nenašli jedinou značku. Pozor, na některých nových mapách není zelená značka zakreslená (například mapy.cz na internetu jí neuvádějí, ovšem v mobilní aplikaci mapy.cz zakreslená je). Od Mauerschinu pak cesta pokračuje zprvu po lukách a dále stoupáním lesy kolem vyústění odvodňovací štoly sv. Gothard, přes zaniklou obec Velké Stínky až na Bukovou horu a dále přes Starou Homoli a Vitín do Malého Března.

Samota Mauerschin - zanikleobce.cz

Mauerschin - rajce.net

Naučná stezka "zaniklé obce"
Zubrnice - Malé Březno

Mrazivý osud poválečných Sudet odkrývá
stezka po zaniklých obcích (11-2013)

Naučná stezka, kterou navrhli
studenti univerzity, vede ze Zubrnic
do Malého Března (03-2014)

Velké Stínky - zaniklá obec >>>

Štola Gothard >>>

Buková hora - 683 m >>>

Pokud máte nějaký zajímavý odkaz vztahující se k této lokalitě, prosím pošlete nám ho zde >>>