Železniční stanicí na trati 097 Lovosice - Teplice v Čechách přes Úpořiny a Řetenice jezdí vlaky ode dne začátku provozu, tety od prosince 1897. Trať ATE (Aussig-Teplitzer Eisenbahn) původně sloužila jak k převozu uhlí z pokrušnohoří, tak i k přepravě lázeňských hostů do Teplic. Provoz na trati zajišťovaly parní lokomotivy až do roku 1979, kdy byly vystřídány motorovými lokomotivami. Ve třicátých letech byly na trati zkoušeny a posléze i zavedeny první motorové vozy M 130. Vozy M 131 byly na trati nasazeny pro osobní dopravu po roce 1960, ke konci 80. let pak motorové vozy M 152. Od roku 2007 byl provoz na trati už veden soupravami Regionova. Nákladní doprava se z Chotiměři po přelomu století omezila už jen na příležitostné vlaky, od roku 2013 už bez dopravy. Po sesuvu půdy pod 2,5 km vzdáleným kamenolomem byla v úseku Lovosice - Dobkovice železniční doprava nahrazena náhradní autobusovou dopravou. V červnu 2020 vyjedou na "opravenou" trať víkendové turistické vlaky z Litoměřic přes Oparenské údolí s konečnou stanicí právě v Chotiměři, kde dojde k obnově nástupišť a přístupové cesty k vlakům kolem výpravní budovy. Cca 200 m chybějící úsek (sesuv) snad bude do sedmi let nahrazen mostem a pravidelný provoz na trať se vrátí - vlaky od roku 2013 jezdí vlaky pouze v úseku Teplice - Radejčín, úsek Radejčín - Lovosice nahradily autobusy.
Stanice se původně měla jmenovat Milešov - Chotiměř
(proč zrovna Milešov není jasné). Nádražní budova je typická pro nádraží
společnosti ATE.
Od roku 2020 zajíždí do Chotiměři v sezóně tzv. "Opárenský expres" na trase Litoměřice -
Lovosice - Chotiměř.
Škoda Octavia a Spartak s Hurvínkem v
Chotiměři (06-2012)
Hurvínkem do Chotiměře - youtube.com
Cykloexpres ,,Milešovka" odjíždí z žst.
Chotiměř (06-2017)
Na nezničenou část tratě Českým středohořím se sedm let od sesuvu vrátí vlak (05-2020)
Opárenský expres - linka T4 >>>
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022