DÁLNIČNÍ MOST PŘES UHELNOU STROUHU
(D8-066)

Dvojice samostatných mostů s železobetonovou konstrukcí trámového typu na betonových pilířích a podpěrách překlenuje tzv. Uhelnou strouhu s potokem a zároveň spojuje tunel Radejčín a Prackovice. Součástí přemostění je i technologické propojení obou tunelů a ve směru na Prahu i obslužná komunikace např. pro příjezd záchranných složek. Délka levého mostu 145 m, pravého pak 154 m, rozpětí jednotlivých polí je 38, 54 a 38 metrů. Mosty postavila společnost Metrostav.

Po sesuvu pod kamenolomen v roce 2013, se zjistilo, že bude třeba sanovat i místo, kde by měl stát most mezi oběma dálničními tunely, protože zde byla dodatečně zjištěna nestabilní podloží a ložiska uhlí a to tzv. dodatečným inženýrsko-geologickým průzkumem společnosti Metrostav, která jeho výsledky zohlednila do realizační dokumentace stavby.

           
        

Most přes Uhelnou strouhu spojí tunely (04-2015)

D8 - SO F211 Most mezi tunely

Dálniční most mezi tunely

Kamion srazil šipku silničářů na mostě mezi tunely

Most už se rýsuje, likvidace sesuvu na D8 začíná (09-2015)

Sesuv z dálnice D8 mizí, dokončují se mosty (03-2016)

Tunel Prackovice >>>

Tunel Radejčín >>>

        
           
           
       

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
26.11.2020

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: