Pro svůj tvar je přezdíván jako
"Velbloud". Jednokolejný železniční most v km
19,459 tratě ČD Děčín - Oldřichov přes dálnici D8 v km 80 byl
vystavěn "Sdružením Drážní most 0807/ID" mezi březnem a prosincem
roku 2002 s celkovými náklady 75,5 mil. Kč. Jedná se o třípolový
železniční most s délkou nosné konstrukce 98,78 m (ocelová
konstrukce s plnostěnnými hlavními nosníky, s dolní mostovkou a s
kolejovým ložem), celkovou délkou mostu 110,06 m, rozpětí polí 28,38
- 41,28 - 28,38 m a hmotnosti ocelové konstrukce 324 tun. Železniční
most vypracovala projekční kancelář Ing. Antonín Pechal, CSc., Brno,
zodpovědný projektant Ing. Petr Neuvald.
Mostní objekt byl v rámci RDS členěn na vrchní stavbu (ocelovou
konstrukci) a spodní stavbu včetně založení. Spodní stavbu provedl
jako podzhotovitel fa. Dosting, s.r.o., zodpovědný projektant Ing.
Ladislav Krejčík. Práce na betonových konstrukcích provedla
vlastními pracovníky firma SaM silnice a mosty a.s. Česká Lípa,
konstrukce z kameniva prováděla firma Vodohospodářské stavby s.r.o.
Teplice. Výrobu, montáž ocelové konstrukce, protikorozní ochranu OK,
systém vodotěsné izolace žlabu kolejového lože a odvodnění mostu,
vč. osazení drážních provizorií zajiťovala firma SDS EXMOST s.r.o..
Železniční most v km 19,459 tratě ČD Děčín - Oldřichov přes dálnici D8
Železniční most v km 19,459 trati Děčín - Oldřichov přes dálnici D8
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022