412 - 430 metrů dlouhý a 30,7 metru
široký, v oblouku provedený ocelový most s horní samostatnou
mostovkou pro každý směr, je nejen hraničním mostem, kde na sebe
navazuje česká dálnice D8 a německá A17, ale zároveň je se svojí
výškou 56,4 m nad terénem i druhým nejvyšším dálničním mostem v ČR.
Délka mostu na německé straně je 170 m. Most o dvou opěrách a pěti
pilířích pro každý směr, je opatřen protihlukovou stěnou, na české
straně i služebními sjezdy a nájezdy pro potřeby údržby a PČR.
Necelých 200 m za koncem mostu na německé straně začíná 300 metrů
dlouhý tunel Harthe (biokoridor pro přecházení zvěře přes dálnici),
před kterým stojí ve směru na DD budova technického zázemí tunelu a
služební sjezdy a nájezdy pro potřeby údržby a Bundesgrenzpolizei.
Se stavbou se započalo v březnu 2005 (projektanti - Valbek spol.s
r.o. a Pontex splól. s r.o., Ing. Antonín Pechal, CSc.). V prosinci
2006 byl v neobvykle krátkém termínu most dokončen. Stavitelem bylo
sdružení firem JHP spol. s r.o., Firesta - Fišer, rekonstrukce,
stavby a.s.. Celkové náklady na zhotovené české části mostu byly 687
milionů Kč.
21.12.2006 zde byl zahájen provoz.
Hraniční most na kontaktu dálnic D8 a A17 v Krušných horách
Dálniční most přes Hraniční potok
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022