MIKULOV - NOVÉ MĚSTO
775 m
železniční zastávka

Dnes železniční zastávka s jednou kolejí, kdysi nádraží s pěti kolejemi na kterých se spojovaly vlaky, které sem z Dubí přijížděly rozdělené z důvodů velkého převýšení. Rozdělování vlaků probíhalo většinou v železniční zastávce Hrob, odkud byly do Nového Města taženy párem parních lokomotiv. Nachází se na hřebeni Krušných hor v údolí Divoké Bystřice necelé dva kilometry od Nového Města. Kousek od zastávky směrem na Dubí / Most vlak vjíždí do krátkého Novoměstského tunelu. Na druhou stranu do Moldavy vlak projíždí po vrstevnici zalesněnou přírodou. Nádražní budova byla postavena v roce 1876 a svému účelu začala sloužit v roce 1887 při zprovoznění úseku železniční trati v Hrobu do Moldavy. Jedná o zděnou patrovou budovu stojící na obdélném půdorysu, se sedlovou střechou se dvěma komínovými tělesy, je v přízemí zdobena slepými arkádami, ve kterých jsou vsazena okna a vchody. Jedno štítové průčelí domu je v přízemí bedněno a v patře pobito břidlicí.

Když vystoupáte po zarostlém schodišti s poničeným zábradlím vlevo vzhůru za nádražní budovou, můžete nahlédnout do zachovalé podzemní vodárny.

Více o celé moldavské dráze
v odkazu "Historie trati"

Nový přístřešek na Novoměstské zastávce (05-2021)

Historie trati >>>

           
           
           
           
           
           
           
        
  

Novoměstský železniční tunel >>>

Mikulov >>>

Bouřňák - 869 m >>>

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
26.9.2020

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: