Provoz vlaků z Mostu na Moldavu zastavil sesuv půdy
za Mikulovským tunelem "Pod Vitiškou". 14.3.2017 odpoledne došlo k sesuvu půdy
nad tratí i pod tratí, čímž se sesunul i násep, koleje jsou ve vzduchu. Prvotní
informace hovoří o uzavření trati až do konce roku 2017. Dopravu v úseku Osek
město - Moldava zajišťují náhradní autobusy. Později při opravě se zjistilo, že
podloží trati je v délce několika stovek metrů nestabilní, takže termín ukončení
oprav stát nově zmiňuje jaro 2018. České dráhy však s rychlou opravou úseku v
těžce přístupném terénu zjevně příliš nepočítají a na svém webu aktuálně
prodlužují výluku až do konce října 2018.
Na jaře 2018 opravy pokračují. Dělníci opravili kromě ujetých kolejí i dva
tunely. Proběhla instalace kotev a předepjaté sítě, tato opatření mají zpevnit
vlastní těleso náspu. Zhotoveny byly betonové zdi v koruně náspu a opraveno
odvodnění. Součástí akce bylo položení nového železničního svršku přes sanované
místo. Navíc ještě proběhla výměna starých dřevěných pražců za betonové. V
tunelech došlo k opravě provizorního zajištění a na mostě bezprostředně za
sesuvem byly vyměněny mostnice.
V neděli 18. listopadu 2018 proběhl na Moldavě tradiční půlmaraton, tentokrát ve
spojení s oslavou obnovení vlakového provozu i s připomínkou tradičního lesního
skla, které se na Moldavě vyrábělo už ve středověku. Turistům je navíc k
dispozici i nové vlakové spojení Ústí nad Labem Teplice na Moldavu, zajišťované
moderní jednotkou ČD "Žralok", v roce 2020 už vlaky vyjížděly až z Děčína.
Posunuté koleje na Moldavské dráze - (03-2017)
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022