NOVOMĚSTSKÝ TUNEL
(Wasserscheidentunnel)
v km 154,600–154,811

Jednou z několika zajímavých staveb na horské trati z Mostu do Moldavy je i "rovný" Novoměstský železniční tunel o délce 211 metrů, překonávající krušnohorské rozvodí (proto je občas německy nazýván jako Wasserscheidentunnel. Nachází se v úseku mezi Mikulovským železničním viaduktem a nádražím Mikulov - Nové Město. Nad jeho východním portálem tunelu a silnicí je na kopci malá vyhlídka. Tento portál byl 7.5.1945 silně poničen ustupujícími werwolfy, kteří vyhodili do povětří i sousední Mikulovský viadukt. Znovu postaven byl v letech 1946-48. V letech 1977–1980 byl tunel sanovány vložením skruží z ohýbaných kolejnic s dřevěným pažením.

Novoměstský tunel trpí velkou vlhkostí - ze stropu tunelu prosakuje na železniční svršek voda a problémem je to hlavně v zimě, když mrzne, to se pak na mnoha místech v tunelu vytvoří sice krásné, ale pro provoz nebezpečně velké rampouchy.

Více o celé moldavské dráze v odkazu "Historie trati"

        

Rekonstrukce Novoměstského tunelu na trati Dubí – Moldava, km 154,600 – 154,811 - geoprojekt.cz

           
     

Historie trati >>>

Mikulovský viadukt >>>

Mikulov - Nové Město
železniční zastávka

Mikulov >>>

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
26.9.2020

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: