Dvojice z velké části ražených a
částečně hloubených jednosměrných tunelů o délce 260 a 270 m
spojených s tunelem Radejčín, s kterým tvoří funkční celek, mostem
přes tzv. Uhelnou strouhu. Projektanty tunelu jsou společnosti
Pragoprojekt, Valbek, Tubes a FG Consult, s. r. o., zhotovitelem pak
společnosti Metrostav, Subterra a Zakládání staveb. Před vlastní
ražbou tunelu byla v roce 2005 zbudována průzkumná štola.
Stavba tunelu začala v roce 2007, ražba proběhla v letech 2008 -
2009, do provozu byl tunel uveden koncem roku 2016. Prackovický
tunel prochází bývalým kamenolomem Prackovice na vrchu Debus v
nadmořské výšce cca 325 m, v prostředí bazaltů a tufů a u jeho
pražského portálu ve směru na UL se nachází technický objekt s
rozvodnou 22kV, dieselagregátem a skladem. Před objektem se nachází
i pozemní nádrž pro kontaminované vody. Vozovka tunelu má
cementobetonový kryt a krom ostatní technologické výbavy má i
inteligentní systémem ovládání osvětlení, tzv. i –TunneL. V
dálničním tunelu se měří rychlost.
Technologie pro tunely Prackovice a Radejčín
Tunel Prackovice - štěrkový obsyp tubusu
Technické řešení pražského portálu tulenu Prackovice (2009)
Tunely pro D8 hloubí 24 hodin denně (03-2010)
Víme, jak pracují krtkové (03-2010)
Zakouřené tunely na D8. Hasiči a stavbaři testovali jejich bezpečnost (10-2016)
Tunely na D8 bude udržovat Metrostav a Spel.(03-2018)
Lovosice začínají řešit přestupky překročení rychlosti v dálničních tunelech na D8 (10-2018)
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022