TUNEL
PRACKOVICE
dálniční tunel

Dvojice z velké části ražených a částečně hloubených jednosměrných tunelů o délce 260 a 270 m spojených s tunelem Radejčín, s kterým tvoří funkční celek, mostem přes tzv. Uhelnou strouhu. Projektanty tunelu jsou společnosti Pragoprojekt, Valbek, Tubes a FG Consult, s. r. o., zhotovitelem pak společnosti Metrostav, Subterra a Zakládání staveb. Před vlastní ražbou tunelu byla v roce 2005 zbudována průzkumná štola.
Stavba tunelu začala v roce 2007, ražba proběhla v letech 2008 - 2009, do provozu byl tunel uveden koncem roku 2016. Prackovický tunel prochází bývalým kamenolomem Prackovice na vrchu Debus v nadmořské výšce cca 325 m, v prostředí bazaltů a tufů a u jeho pražského portálu ve směru na UL se nachází technický objekt s rozvodnou 22kV, dieselagregátem a skladem. Před objektem se nachází i pozemní nádrž pro kontaminované vody. Vozovka tunelu má cementobetonový kryt a krom ostatní technologické výbavy má i inteligentní systémem ovládání osvětlení, tzv. i –TunneL. V dálničním tunelu se měří rychlost.

       

Tunel Prackovice

Technologie pro tunely Prackovice a Radejčín

Tunely Prackovice a Radejčín

Tunel Prackovice

Tunel Prackovice - štěrkový obsyp tubusu

Technické řešení pražského portálu tulenu Prackovice (2009)

Tunely pro D8 hloubí 24 hodin denně (03-2010)

Víme, jak pracují krtkové (03-2010)

Problematika ražby dálničních tunelů v Českém středohoří. Bakalářská práce - Vojtěch Rychnovský (09-2010)

Zakouřené tunely na D8. Hasiči a stavbaři testovali jejich bezpečnost (10-2016)

Tunely na D8 bude udržovat Metrostav a Spel.(03-2018)

Lovosice začínají řešit přestupky překročení rychlosti v dálničních tunelech na D8 (10-2018)

           
           
           
     

Tunel Radejčín >>>

Prackovická estakáda >>>

Most přes Uhelnou strouhu >>>

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
1.1.2021

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: