TUNEL RADEJČÍN
dálniční tunel
340 m

Dvojice ražených a částečně hloubených jednosměrných tunelů o délce 620 m spojený s tunelem Prackovice, s kterým tvoří funkční celek, mostem přes tzv. Uhelnou strouhu. Projektanty tunelu jsou společnosti Pragoprojekt a PUDIS, zhotovitelem pak společnosti Metrostav, Subterra a Zakládání staveb. Stavba tunelu začala v roce 2009, do provozu byl tunel uveden koncem roku 2016. Tunel prochází hřebenem vrchu "Debus" (bývalý kamenolom) s nadmořskou výškou kolem 390 m zhruba v místech mezi nádražím Radejčín a rozhlednou Radejčín. Vozovka tunelu má cemento-betonový kryt a krom ostatní technologické výbavy má i inteligentní systémem ovládání osvětlení, tzv. i –TunneL. V dálničním tunelu se měří rychlost.

        

Tunel Radejčín

Tunel Radejčín

Technologie pro tunely Prackovice a Radejčín

Tunely Prackovice a Radejčín

Tunely pro D8 hloubí 24 hodin denně (03-2010)

U tunelu Radejčín na D8 se bez povolení vykácelo 170 stromů (07-2010)

Realizace tunelu Radejčín - vybrané části stavebně technologického projektu (2012)

Taktické cvičení - tunel Radejčín (10-2017)

Víme, jak pracují krtkové (03-2010)

Problematika ražby dálničních tunelů v Českém středohoří. Bakalářská práce - Vojtěch Rychnovský (09-2010)

Zakouřené tunely na D8. Hasiči a stavbaři  testovali jejich bezpečnost (10-2016)

Tunely na D8 bude udržovat Metrostav a Spel.(03-2018)

Lovosice začínají řešit přestupky překročení  rychlosti v dálničních tunelech na D8 (10-2018)

           
           
  

Rozhledna Radejčín >>>

Tunel Prackovice >>>

Most přes Uhelnou strouhu >>>

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
16.3.2021

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: