Dvojice ražených a částečně hloubených jednosměrných tunelů o délce 620 m spojený s tunelem Prackovice, s kterým tvoří funkční celek, mostem přes tzv. Uhelnou strouhu. Projektanty tunelu jsou společnosti Pragoprojekt a PUDIS, zhotovitelem pak společnosti Metrostav, Subterra a Zakládání staveb. Stavba tunelu začala v roce 2009, do provozu byl tunel uveden koncem roku 2016. Tunel prochází hřebenem vrchu "Debus" (bývalý kamenolom) s nadmořskou výškou kolem 390 m zhruba v místech mezi nádražím Radejčín a rozhlednou Radejčín. Vozovka tunelu má cemento-betonový kryt a krom ostatní technologické výbavy má i inteligentní systémem ovládání osvětlení, tzv. i –TunneL. V dálničním tunelu se měří rychlost.
Technologie pro tunely Prackovice a Radejčín
Tunely pro D8 hloubí 24 hodin denně (03-2010)
U tunelu Radejčín na D8 se bez povolení vykácelo 170 stromů (07-2010)
Realizace tunelu Radejčín - vybrané části stavebně technologického projektu (2012)
Taktické cvičení - tunel Radejčín (10-2017)
Víme, jak pracují krtkové (03-2010)
Zakouřené tunely na D8. Hasiči a stavbaři testovali jejich bezpečnost (10-2016)
Tunely na D8 bude udržovat Metrostav a Spel.(03-2018)
Lovosice začínají řešit přestupky překročení rychlosti v dálničních tunelech na D8 (10-2018)
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022