V nočních hodinách ze čtvrtka 6.6. na pátek 7.6.2013 se na jihovýchodním svahu Kubačky utrhl svah pod kamenolomem Dobkovičky. Cca 470 metrů dlouhý a 200 metrů široký kus zeminy sjel na těleso rozestavěné dálnice v úseku mezi mostem přes údolí v Ječkách u Dobkoviček a ekoduktem pro přechod divoké zvěře. Zároveň se svahem "ujela" i část železniční trati 097 z Teplic do Lovosic, část zařízení lomu a kamenivo. Zeminu ze sesuvu začali stavbaři odvážet až koncem dubna 2016.
Zatímco sesutá zemina byla z tělesa dálnice odvezena a celý svah byl následně odvodněn a zpevněn, osud železniční tratě je do dnešního dne nejistý, protože stát do její opravy nechce investovat. Železniční dopravu v úseku Lovosice - Radejčín zajišťují ČD náhradní autobusovou dopravou, z Radejčína do Teplic už jezdí normálně motorové jednotky. Od letní sezony 2020 jezdí blízkým Oparenským údolím o víkendech opětovně vlak na turistické lince T4 Ústeckého kraje z Litoměřic do Chotiměři, provozovaný společností AŽD.
Ač je po několika letech jasné, že za sesuvem může nejspíše nevhodně zvolená trasa dálnice a následné nerespektování geologicky nestabilního území už při projektování a následné výstavbě samotné dálnice, stát, zastupovaný Ministerstvem dopravy zřejmě stále vidí jen a pouze jednoho viníka a to již zmíněný kamenolom. Tak uvidíme jak se spor bude vyvíjet dál, protože to není jediný problém s geologickým podložím na posledním dokončeném úseku dálnice.
Stavbu posledního úseku D8 zavalil sesuv půdy (06-2013)
Sesuv na D8 se stále hýbe, oprava vyjde na stovky milionů (06-2013)
Geologové začali odvodňovat mohutný sesuv na rozestavěné D8 (06-2013)
Sesuv půdy udělal z dálnice D8 zahrádku za miliardu (06-2013)
Když nám příroda dává mat
(09-2013)
Skončí dálnice v tunelu? (09-2013)
Místní by raději viděli dálnici v tunelu (03-2014)
Sesuv půdy na D8 zavinila podzemní továrna (07-2014)
Sesuv z dálnice D8 mizí, dokončují se mosty (03-2016)
Z rozestavěné dálnice D8 po třech letech začali odvážet sesutou zeminu (04-2016)
Za sesuvy půdy může ŘSD (05-2017)
Ve svahu u D8 se objevily trhliny (11-2018)
Za sesuv na D8 mohla stavba dálnice a déšť, ne kamenolom, tvrdí odborníci (07-2019)
O hrozbě sesuvu stát věděl, měl přestat stavět. Vědci popsali selhání při stavbě D8 (07-2020)
Lokálkou z Lovosic do Teplic se svezeme nejdříve v roce 2026 (09-2021)
Trať z Teplic přes České středohoří vyhlíží opravu. Sanace po sesuvu se prodraží (02-2023)
Most přes údolí v Ječkách za Dobkovičkami >>>
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022