ŠTĚTÍ - MOST
unikátní smíšený silniční a železniční most

Od místa, kde se Labe přelévá přes hranici Ústeckého kraje, se cca 5,3 km po proudu řeky, klene první silniční most přes řeku Labe v Ústeckém kraji. Unikátnost tohoto 347 metrů dlouhého mostu spočívá v tom, že přes něj krom silniční vozovky vedou prostředkem i železniční koleje / vlečka do místních papíren (Mondi) a pro pěší a cyklisty slouží na každé straně mostu chodník. Most prošel v letech 2019/2020 rekonstrukcí, dopravu pěších a cyklistů zajišťoval po tuto dobu dočasný říční přívoz Štětí - Hněvice.

     

Most vystavěný v letech 1968 - 1973 měl propojit hlavně průmyslový areál papíren ve Štětí se železniční tratí v Hněvicích (a některé prameny uvádějí že tím vzniklo z vojensko-politických důvodů zároveň i propojení železničních tratí Praha - Děčín a Lysá nad Labem - Ústí nad Labem) přes vlečku papíren. Počítalo se, že po jeho zprovoznění bude využíván i automobily, ovšem jen pro občasný průjezd lehkých vozidel a samozřejmě pěšími a cyklisty, kteří do té doby využívali po staletí fungující přívoz mezi oběma břehy vč. mostu pontonového v letech 1851 - 1908.
 

                                                                                

Štětí, most přes Labe

Ve Štětí začne v dubnu velká oprava mostu přes Labe, zcela ho uzavře (03-2019)

Rekonstrukce mostu - kontrolní den 5.11.2019

Rekonstrukce mostu Štětí – stavební i logistický oříšek (06-2020)

Odvodnění mostu

Po téměř padesáti letech provozu, kdy už byl most ve špatném technickém stavu a kdy se dlouhodobě poukazovalo na jeho nízkou zatížitelnost i nevyhovující šířkové uspořádání, což znemožňovalo v podstatě provoz těžší nákladní dopravy, se přistoupilo k jeho celkové rekonstrukci za cca 212 mil. Kč, kterou provedla společnost Strabag. Během ní došlo k rekonstrukci stávajícího mostu včetně zesílení nosné konstrukce tak, aby mohli projíždět současně těžká nákladní vozidla společně s železničními soupravami, zrekonstruována byla obě napojení na most a na štětské straně přibyla rampa a okružní křižovatka a samozřejmě i těleso železniční vlečky. Na mostě, kterému se rekonstrukcí ztrojnásobila jeho zatížitelnost a o dalších 40 let prodloužila životnost, vznikly rozšířené bezpečnější chodníky po nichž jsou vedeny i cyklostezky.

Na štětský most se vrací provoz. Velká rekonstrukce trvala déle než rok (06-2020)

Unikátní most, po kterém přes Labe jezdí vlaky i auta, se opět otevírá (06-2020)

Zdlouhavé objíždění končí. Unikátní most přes Labe do Štětí je opraven (06-2020)

     

Bývalý a dočasný přívoz přes Labe >>>

Přístaviště Štětí >>>

Městské koupaliště Štětí >>>

Zpět na přehled turistických cílů

POSLEDNÍ AKTUALIZACE
28.5.2025

Stránky jsou provozovány za laskavého přispění: