Nadmořská výška 220 m.
Nádražní budova byla vystavěna spolu se železniční tratí z Roudnice - Hospozín - Zlonice v roce 1900. Ještě ke konci tohoto roku byl na trati zahájen provoz. V říjnu 1907 byla uvedena do provozu železniční trať z Jenšovic (dnes Vraňany) přes Straškov a Budyni nad Ohří do Libochovic. Výpravní budova byla původně jen přízemní, ale časem se rozrostla díky přístavbám do šířky i výšky. V roce 1934 odtud jezdily přímé vlaky až na pražské Masarykovo nádraží a v roce 1935 tudy projel poprvé zvláštní vlak na Řípskou pouť. Od roku 2011 zde o víkendech v letních měsících jezdí tzv. Podřipský motoráček.
Popis trati 096 Roudnice nad Labem - Straškov - Libochovice
Pohled z kabiny strojvedoucího na trati 095 Straškov - Zloncice
Železniční trať Vraňany - Libochovice
Železniční trať Roudnice nad Labem - Zlonice
Historie trati Libochovice - Straškov - Vraňany
Ranní křižování vlaků ve Straškově
historické foto
Rozbočení trati na konci Straškova směr
Zlonice/Libochovice
Rozbočení trati na konci Straškova směr
Roudnice/Vraňany
Úsek Straškov - Kleneč z kabiny strojvůdce
motoráku
Na co zírá mašinfíra - trať Libochovice - Roudnice
POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022