STRAŠKOV
železniční stanice

Nadmořská výška 220 m.

Nádražní budova byla vystavěna spolu se železniční tratí z Roudnice - Hospozín - Zlonice v roce 1900. Ještě ke konci tohoto roku byl na trati zahájen provoz. V říjnu 1907 byla uvedena do provozu železniční trať z Jenšovic (dnes Vraňany) přes Straškov a Budyni nad Ohří do Libochovic. Výpravní budova byla původně jen přízemní, ale časem se rozrostla díky přístavbám do šířky i výšky. V roce 1934 odtud jezdily přímé vlaky až na pražské Masarykovo nádraží a v roce 1935 tudy projel poprvé zvláštní vlak na Řípskou pouť. Od roku 2011 zde o víkendech v letních měsících jezdí tzv. Podřipský motoráček.

           
        

Popis trati 096 Roudnice nad Labem - Straškov - Libochovice

Pohled z kabiny strojvedoucího na trati 095 Straškov - Zloncice

Železniční trať Vraňany - Libochovice

Železniční trať Roudnice nad Labem - Zlonice

Historie trati Libochovice - Straškov - Vraňany

Podřipské lokálky

Ranní křižování vlaků ve Straškově historické foto 

Rozbočení trati na konci Straškova směr Zlonice/Libochovice 

Rozbočení trati na konci Straškova směr Roudnice/Vraňany 

Roudnice - Račiněves (Bříza)

Trať Vraňany - Zlonice

Úsek Straškov - Kleneč z kabiny strojvůdce motoráku 

Úsek Straškov - Libochovice 

Na co zírá mašinfíra - trať Libochovice - Roudnice

Straškov-Vodochody >>>

        
          

Zpět na přehled turistických cílů

POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022

Stránky jsou provozovány za laskavého přispění: