STRAŠKOV
železniční stanice

Nadmořská výška 220 m.

Nádražní budova spolu s železniční tratí byla uvedena do provozu 13.9.1907. Byla původně jen přízemní, ale časem se rozrostla díky přístavbám do šířky i výšky.

V roce 1934 odtud jezdily přímé vlaky až na pražské Masarykovo nádraží a v roce 1935 tudy projel poprvé zvláštní vlak na Řípskou pouť. Od roku 2011 zde o víkendech v letních měsících jezdí tzv. Podřipský motoráček.

           
        

Podřipský motoráček - T5 na trase Roudnice n.L. - Libochovice >>>

Popis trati 096 Roudnice nad Labem - Straškov - Libochovice

Pohled z kabiny strojvedoucího na trati 095 Straškov - Zloncice

Železniční trať Vraňany - Libochovice

Železniční trať Roudnice nad Labem - Zlonice

Historie trati Libochovice - Straškov - Vraňany

Podřipské lokálky

Ranní křižování vlaků ve Straškově historické foto 

Rozbočení trati na konci Straškova směr Zlonice/Libochovice 

Rozbočení trati na konci Straškova směr Roudnice/Vraňany 

Roudnice - Račiněves (Bříza)

Trať Vraňany - Zlonice

Úsek Straškov - Kleneč z kabiny strojvůdce motoráku 

Úsek Straškov - Libochovice 

Na co zírá mašinfíra - trať Libochovice - Roudnice

Straškov-Vodochody >>>

        
          

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
11.5.2020

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: