![]() |
Úplné uzavírky části dálnice D8 mezi
exity 80 - 87
z důvodu rekonstrukce dálničních tunelů Panenská a Libouchec
aktualizace 29.6.2025 O půlnoci z úterý na středu 2.8.2025 se letos už podruhé na týden uzavřou obousměrně dálniční tunely Panenská a Libouchec u hranic se SRN pro veškerou dopravu. Stejně tak se po dobu jejich uzavření otevře opět i alternativní trasa přes bývalý hraniční přechod Cínovec - Altenberg po silnici I/8 a B170, na které je jinak provoz transitní nákladní dopravy nad 7,5 zakázán. Řidičům nákladní dopravy se velmi doporučuje do dobu uzavřená tunelů zvážit jízdu po jedné z nabízejících se alternativních tras - tedy přes hraniční přechody "Hora sv. Šebestiána / Reitzenhain" na I/7 či "Rumburk - Neugersdorf" na I/9. S touto druhou uzavírkou tunelů se však začne opravovat i povrch dálnice D8 mezi exitem 80 a tunelem Libouchec v obou směrech a mezi exity 69 - 80, která slouží zároveň slouží jako část jediné objízdné trasy pro nákladní dopravu nad 3,5 t mezi Ústím nad Labem a Děčínem (uzavřená estakáda Mojžíř na silnici I/62 UL-DC). V týdnu uzavření tunelů (2.- 8. července 2025) se bude pracovat už v celém opravovaném úseku - mezi exity 80 a 72 budou uzavřeny levé pruhy v obou směrech, v úseku mezi exity 72 - 69 pak bude uzavřený celý pás ve směru na Prahu (na exitu 72 nenajedete na Prahu a na exitu 69 nesjedete ve směru od Drážďan) a jezdit se bude pouze v pásu vedoucím na Drážďany a to v režimu 1+1, tedy jedním pruhem v každém směru.
|
![]() |
Rekonstrukce dálničních tunelů
Panenská a Libouchec V úterý 1. dubna začne na dálnici D8 u hranic
s Německem letošní první velká oprava, která potrvá až do října tohoto roku.
Generální opravou si projdou oba horské dálniční tunely. Během celé
opravy se bude jezdit vždy jen jedním tubusem v režimu dopravy 1 + 1, tak
jsme zvyklí z častých omezení, kdy tunely procházejí prohlídkami,
čištěním a servisem. Třikrát se pak tunely úplně uzavřou pro veškerou
dopravu na skoro týden a to hned na začátku rekonstrukce, dále v její
půlce, kdy se budou přesouvat technologie a stroje do protisměrných tubusů a
pak úplně na závěr. Naštěstí se podařilo vše nasměrovat do období, kdy snad
dělníky nepřekvapí mráz a sníh. I tak je třeba počítat se situacemi, které
občas při omezeních v tunelech nastávají nejčastěji - porouchaná vozidla a
nehody. Mnohem vypjatější situace se ale očekávají při všech třech úplných
uzavírkách tunelů. Zdejší tunely nemají díky své poloze v horském masívu
žádné adekvátní objízdné trasy a tak bude doprava svedena do dvou hlavních
transitních proudů - ve směru na Drážďany bude provoz veden po silnici 248
přes Telnici a Nakléřov, která je plná táhlých stoupání a prudkých zatáček
(Nakléřovský průsmyk), kde si stejně jako za dob socialismu, některá vozidla
sáhnou na dno svých možností, stejně jako se u některých vozidel možná
"zapotí" nejen řidiči ale i jejich brzdová soustava ve směru na Prahu, který
bude veden přes Petrovice, Tisou a prudkým klesáním do Libouchce a dál k
dálnici D8. Vzhledem k tmu, že přes tuto část dálnice mnohdy projede někdy i
víc jak 60 tisíc vozidel, netřeba si dělat iluze, že se bude jednat o
"brnkačka" objížďky. To v žádném případě, v obou směrech se totiž
předpokládá během dne tvorba kolon hlavně ve stoupáních a klesáních a když
si k tomu připočteme fakt že silnice nebudou opravdicky zjednosměrněny, ale
zůstane na nich zachována místní doprava, můžou si řidiči o nějakém
předjíždění, resp. bezpečném předjíždění, spíše jen zdát. Proto apelujeme na
řidiče hlavně mezinárodní kamionové dopravy (MKD) o sdílení tohoto příspěvku
a hlavně o plánování tras tak, aby se hlavně v době úplných uzávěr tunelů
vydali do SRN či opačně alternativními trasami, tedy přes hraniční přechody
Hora sv. Šebestiána a Rumburk a to nejlépe už přímo od Prahy nejkratší
cestou a neprodlužovali tak kolony a utrpení řidičů zde na severozápadě,
který bude navíc komplikován dalšími uzavírkami (I/62 u Neštěmic a obecně
průjezdem přes krajskou metropoli v době rekonstrukce Benešova mostu a
dalšími opravami na D8 mezi 48-52 km a 69-83 km, které začnou v létě).
Zároveň prosíme všechny řidiče o ohleduplnost a na dálnici pak striktnímu
dodržování záchranné uličky a v tomto duchu i neblokování sjezdů a nájezdů
na dálnici. Řidiči osobních vozidel a vozidel do 3,5 t mohou využívat
alternativní trasy přes hraniční přechody Cínovec / Altenberg a Petrovice /
Bahratal či přes přechod Hřensko / Schmilka.
|