![]() |
Úplné uzavírky části dálnice D8 mezi exity 80 - 87 z důvodu rekonstrukce dálničních tunelů Panenská a Libouchec
7.4.2025 Doufám, že je Vám jasné, že až se dns otevřou
z poloviny tunely Panenská a Libouchec v režimu 1+1 (což slibují na dnešní
18 hodinu), automaticky opět platí zákaz jízdy vozidlům nad 7,5 tuny přes
hraniční přechod Cínovec / Altenberg ;-) A samozřejmě i z druhé strany po
B170 od Possendorfu, tedy i v opačném směru. Takový "zapomětlivý" řidič by
se mohl velice lehce stát šťavnatou kořistí policejních hlídek, které se
jistě na tento lov již těší ;-)
|
![]() |
Rekonstrukce dálničních tunelů
Panenská a Libouchec V úterý 1. dubna začne na dálnici D8 u hranic
s Německem letošní první velká oprava, která potrvá až do října tohoto roku.
Generální opravou si projdou oba horské dálniční tunely. Během celé
opravy se bude jezdit vždy jen jedním tubusem v režimu dopravy 1 + 1, tak
jsme zvyklí z častých omezení, kdy tunely procházejí prohlídkami,
čištěním a servisem. Třikrát se pak tunely úplně uzavřou pro veškerou
dopravu na skoro týden a to hned na začátku rekonstrukce, dále v její
půlce, kdy se budou přesouvat technologie a stroje do protisměrných tubusů a
pak úplně na závěr. Naštěstí se podařilo vše nasměrovat do období, kdy snad
dělníky nepřekvapí mráz a sníh. I tak je třeba počítat se situacemi, které
občas při omezeních v tunelech nastávají nejčastěji - porouchaná vozidla a
nehody. Mnohem vypjatější situace se ale očekávají při všech třech úplných
uzavírkách tunelů. Zdejší tunely nemají díky své poloze v horském masívu
žádné adekvátní objízdné trasy a tak bude doprava svedena do dvou hlavních
transitních proudů - ve směru na Drážďany bude provoz veden po silnici 248
přes Telnici a Nakléřov, která je plná táhlých stoupání a prudkých zatáček
(Nakléřovský průsmyk), kde si stejně jako za dob socialismu, některá vozidla
sáhnou na dno svých možností, stejně jako se u některých vozidel možná
"zapotí" nejen řidiči ale i jejich brzdová soustava ve směru na Prahu, který
bude veden přes Petrovice, Tisou a prudkým klesáním do Libouchce a dál k
dálnici D8. Vzhledem k tmu, že přes tuto část dálnice mnohdy projede někdy i
víe jak 60 tisíc vozidel, netřeba si dělat iluze, že se bude jednat o
"brnkačka" objížďky. To v žádném případě, v obou směrech se totiž
předpokládá během dne tvorba kolon hlavně ve stoupáních a klesáních a když
si k tomu připočteme fakt že silnice nebudou opravdicky zjednosměrněny, ale
zůstane na nich zachována místní doprava, můžou si řidiči o nějakém
předjíždění, resp. bezpečném předjíždění, spíše jen zdát. Proto apelujeme na
řidiče hlavně mezinárodní kamionové dopravy (MKD) o sdílení tohoto příspěvku
a hlavně o plánování tras tak, aby se hlavně v době úplných uzávěr tunelů
vydali do SRN či opačně alternativními trasami, tedy přes hraniční přechody
Hora sv. Šebestiána a Rumburk a to nejlépe už přímo od Prahy nejkratší
cestou a neprodlužovali tak kolony a utrpení řidičů zde na severozápadě,
který bude navíc komplikován dalšími uzavírkami (I/62 u Neštěmic a obecně
průjezdem přes krajskou metropoli v době rekonstrukce Benešova mostu a
dalšími opravami na D8 mezi 48-52 km a 69-83 km, které začnou v létě).
Zároveň prosíme všechny řidiče o ohleduplnost a na dálnici pak striktnímu
dodržování záchranné uličky a v tomto duchu i neblokování sjezdů a nájezdů
na dálnici. Řidiči osobních vozidel a vozidel do 3,5 t mohou využívat
alternativní trasy přes hraniční přechody Cínovec / ALtenberg a Petrovice /
Bahratal, při cestě přes přechod Hřensko / Schmilka je potřeba počítat s
uzavřeným labským mostem v Bad Schandau.
|
Alternativní objížďka uzavřené dálnice Na silnici I/8 v úseku od kruhového objezdu "Nové Dvory u Bystřan" a hraničním přechodem "Cínovec - Altenberg" dojde ve třech termínech, korespondujících s kompletní uzavírkou dálnice D8 mezi exity 80 a 87 (rekonstrukce tunelů Panenská a Libouchec), tedy 1.- 8.4. + 2.- 8.7. a 2.- 8.10.2025, ke krátkodobému dočasnému zneplatnění tonážního omezení (tzn. zakrytí stávajícího svislého dopravního značení) z důvodu alternativní objízdné za uzavřenou dálnici, dle opatření obecní povahy, vydaného dne 28.3.2025, Krajským úřadem Ústeckého kraje. Zároveň dojde k povolení průjezdu transitních nákladních vozidel nad 12 tun i na německé straně v úseku Altenberg - Possendorf - A17. Tato dávná zásobovací trasa tedy nakrátko třikrát v letošním roce znovu zakusí nákladní dopravu. Od otevření dálnice A17 a tím i dnes
už bývalého dálničního přechodu Breitenau / Krásný Les, byl na trase
Altenberg - Dippoldiswalde - Possendorf, tedy části státní silnice B170
Altenberg - Dresden, od 21.12.2006 obousměrně zakázán průjezd transitní
nákladní dopravy nad 7,5 t. Od 13.6. 2007 je v platnosti i
tzv. nóta
49/2007, uzavřená mezi vládami ČR a SRN, upravující největší povolenou
hmotnost do 7,5 t pro přejezd statní hranice Cínovec - Altenberg. |
![]()
|